[O2] niedziałający ABS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • giller77
    Classic
    • 2012
    • 10

    [O2] niedziałający ABS

    tak jak w temacie za rozsądne pieniążki. kolor bez znaczenia bo lakiernika i tak odwiedzi.
    510-738-699
  • tombiel
    Classic
    • 2011
    • 24

    #2
    [O2] niedziałający ABS

    Witam.
    Zacznę od tego że świeci mi się kontrolka ABS/ASR no i oczywiście nie działa ani ABS ani ASR.
    po podpięciu do kompa jest oczywiści błą

    1 Fault Found:
    00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)
    003 - Mechanical Failure - Intermitten


    Wymieniłem czujnik ABS i niestety nadal problem występuje.

    Dziwną rzeczą jest to że po włączeniu auta świeci się kontrolka ABS, gdy zacznę jechać kontrolka gaśnie i wtedy ABS działa. Po przejechaniu kolejnych 30 metrów kontrolki się zaświecają i wtedy abs znów nie działa. Czasami wydaje mi się, że podczas jazdy przy lekkim hamowaniu, kiedy koła nie powinny raczej wpaść w poślizg tak jakby na jednym z kół włącza się ABS.

    Jakby ktoś miał pomysł jak ten problem rozwiązać to proszę o podpowiedź.

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      może któryś pierścień się posypał :?:

      Komentarz

      • mariom122
        Ambiente
        • 2011
        • 117

        #4
        Na pewno pierścień na tylnym prawym kole się rozleciał. Jest on osadzony na piaście łożyska. Przykro mi bardzo ale łożysko do wymiany.

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          i tak nie mamy źle
          w megance na przykład pierścień jest na tarczy :shock:

          Komentarz

          • Enriquez
            RS
            • 2009
            • 7685
            • Superb III (3V3)

            #6
            Zamieszczone przez abstinent
            w megance na przykład pierścień jest na tarczy :shock:
            no to chyba tam jest raczej lepiej, bo masz nowy pierścień razem tarczami
            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz

            • Krzych
              Rider
              • 2005
              • 671

              #7
              Zamieszczone przez abstinent
              może któryś pierścień się posypał :?:
              Dokładnie, może otworki w pierścieniu są "zarośnięte" rdzą lub skorodował pierścień, jest przerwa między otworkami i czujnik źle zlicza obroty.
              Zresztą w opisie błędu masz napisane wyraźnie 003 - Mechanical Failure - Intermitten
              DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
              www.chiptuning.katowice.pl
              DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez Enriquez
                Zamieszczone przez abstinent
                w megance na przykład pierścień jest na tarczy :shock:
                no to chyba tam jest raczej lepiej, bo masz nowy pierścień razem tarczami
                tak, ale finansowo to ładnie się płynie :lol:

                Komentarz

                • Enriquez
                  RS
                  • 2009
                  • 7685
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  jak się płynie, wymieniasz tarcze i po krzyku
                  Pozdrawiam
                  Marcin

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Enriquez, prawie tysiaka trzeba wybulić :lol:

                    Komentarz

                    • tombiel
                      Classic
                      • 2011
                      • 24

                      #11
                      O ile mi wiadomo w mojej octavii jest system pasywny ABS wiec nie ma zadnych piersieni z otworami tylko jest pierscien magnetyczny. Czy z tego opisu blędu wynika, że jest to zepsuty pierscień ? Pozdrawiam.

                      [ Dodano: Nie 11 Lis, 12 15:31 ]
                      Aha i jeszcze jedno pytanie. Czy ktos wie jakim rodzajem i rozmiarem klucza odkrece piaste ?

                      [ Dodano: Nie 11 Lis, 12 15:32 ]
                      mariom122, łożysko do wymiany ? A nie piasta ?

                      Komentarz

                      • abstinent
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4842
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        tombiel, wymieniasz to, gdzie znajduje się pierścień
                        czyli piasta koła z łożyskiem

                        Komentarz

                        • mariuszpolice
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 178

                          #13
                          tombiel,
                          ja miałem podobny przypadek, koszt naprawy wyniusł mnie ok. 300zł gdzie kupiłem piastę FAG (orgina byla FAG)
                          do piasty potrzebny jest spline M18

                          [ Dodano: Pon 12 Lis, 12 14:24 ]


                          [ Dodano: Pon 12 Lis, 12 14:27 ]

                          Komentarz

                          • Kagii
                            Classic
                            • 2011
                            • 2

                            #14
                            witam
                            moja rada na takie przypadki kupic jakikolwiek miernik uniwersalny cena poniżej 30zl
                            i sprawdzić napięcie zasilające czujnik ABS-u (mierzymy nap. we wtyczce )
                            i rezystancje samego czujnika
                            Ja posiadam O1 i nap. do czujnika w tym aucie wynosi od 2,3 do 2,5V
                            natomiast czujnik posiada (zależy od części) od 1,0 do 1,3 kilooma
                            Uszkodzony czujnik nie będzie miał przejścia tzn. jego rezystancja bedzie poza skalą
                            Najprostrzą metodą na usunięcie uszkodzonego czujnika jest jego ŚCIĘCIE z wydłubaniem resztek zajmuje max 5 minut
                            Największą szansę na uszkodzenie mają czujniki od str pobocza i to w tej kolejności radzę zacząć sprawdzać.
                            To moja rada :lol:
                            Powodzenia

                            Komentarz

                            • krzynol
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 10964
                              • Superb II combi (3T5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              abstinent, tarcze z tyłu tysiaka?! z czego one są? z platyny?

                              Kagii, to może w O1, tutaj błąd jednoznacznie wskazuje, że czujnik działa
                              tylko odczyty z koła są dla sterownika podejrzane
                              jakby nie było napięcia, to by był błąd open circuit
                              a jak by nie było połaczenia sygnału to byłby błąd implausible signal
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz

                              • Krzych
                                Rider
                                • 2005
                                • 671

                                #16
                                Zamieszczone przez Kagii
                                Najprostrzą metodą na usunięcie uszkodzonego czujnika jest jego ŚCIĘCIE z wydłubaniem resztek zajmuje max 5 minut
                                Największą szansę na uszkodzenie mają czujniki od str pobocza i to w tej kolejności radzę zacząć sprawdzać.
                                Kagii, robisz tylko niepotrzebne zamieszanie

                                kolega napisał, że już zmienił i bez efektu, więc taka polecana przez Ciebie metoda jest mało skuteczna i raczej kosztowna.
                                Ponadto VAG na tyle jest kumaty, że w opisie błędu jest wyraźnie opisany status, usterka mechaniczna, a nie elektryczna (przerwa w obwodzie)
                                Trzeba interpretować błędy, a nie ślepo wymieniać.
                                DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                www.chiptuning.katowice.pl
                                DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                Komentarz

                                • tombiel
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 24

                                  #17
                                  Dzieki panowie za dobre rady . Eh troche to dobija że pierścień zepsuty a trzeba wymieniać całą piastę . Możecie podać namiary na uczciwą cena za oryginalna piastę ??

                                  Komentarz

                                  • Kagii
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 2

                                    #18
                                    sorki za niepotrzebne zgrzyty
                                    ja udzieliłem tylko wskazówki jak w O1 poradzić sobie z tym problemem

                                    Komentarz

                                    • mariuszpolice
                                      Ambiente
                                      • 2012
                                      • 178

                                      #19
                                      Orginalna piasta w serwisie kosztuje ok. 700 zl.ja dowiadywałem sie i mechanik polecił mi żebym kupił piastę firmy FAG. Po rozebraniu orginał był też FAG. Różnica jedynie była taka ze na kupionej nie było znaczków VW. Ja kupiłem piastę na allegro za ok. 270zł sztuka.

                                      Komentarz

                                      • czyzyk64
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 866

                                        #20
                                        odgrzewam kotleta.
                                        ponieważ dopadła mnie identyczna przypadłość i jestem już po wstępnej diagnozie tj, uszkodzony pierscień absu na piaście tył prawy, proszę o info. Czy wie ktoś jaki jjest rozmiar klucza , którym odkreca się piaste z tyłu? na pewno będzie spline , tylko jaki rozmiar.
                                        W zalączeniu zdjęcia usterki i piasty.
                                        Pozdrawiam.
                                        Załączone pliki

                                        Komentarz

                                        • mariuszpolice
                                          Ambiente
                                          • 2012
                                          • 178

                                          #21
                                          u mnie był potrzebny klucz do tylnej piasty spline M18

                                          Komentarz

                                          • czyzyk64
                                            Elegance
                                            • 2008
                                            • 866

                                            #22
                                            ok. dzieki.

                                            Komentarz

                                            Pracuję...